חדשות 08.04.2015

באופן גלובלי, התמותה ממחלות קרדיו-וסקולריות ממשיכה לעלות

מחקר שפורסם ב-NEJM מצא, כי בעוד באירופה מספר מקרי המוות כתוצאה ממחלות קרדיו-וסקולריות ירד בעשורים האחרונים, הוא זינק בחדות בדרום-אסיה. בסך הכל, מצאו החוקרים, מ-1990 ועד 2013 מספר מקרי המוות ממחלות אלה עלה ב-40% - מ-12 מיליון מקרים ל-17 מיליון מקרים

הודו, אסיה (צילום: אילוסטרציה)

שיפורים בטיפול ובמניעת מחלות קרדיו-וסקולריות (CV) לא הצליחו עד כה למנוע את העלייה המתמשכת במקרי המוות מאותן מחלות באופן גלובלי; כך קובעים מחברי מחקר שפורסם בשבוע שעבר בכתב העת NEJM.

לדברי החוקרים, בעוד שמספר מקרי המוות באירופה ירד, מספרם בדרום-אסיה זינק, ובמקרים מסוימים קצב התפתחות הטיפולים החדשים אינו מצליח "להדביק" את קצב הזדקנות האוכלוסייה ברחבי העולם.

לפי המחקר, מאז 1990 ועד 2013, מספר מקרי המוות ברחבי העולם שנגרמו עקב CV עלה ב-40%: מ-12 מיליון מקרים בשנה ל-17 מיליון בשנה. עלייה זאת הועצמה על ידי עלייה של 55% במספר מקרי המוות בשל מחלות קרדיו-וסקולריות באוכלוסייה הקשישה. זאת, חרף העובדה שחלה ירידה ב-40% במקרי המוות שמוסברים באמצעות שינויים אפידמיולוגיים שחלו לאורך התקופה הנ"ל.

המספר המוחלט של מקרי מוות ממחלות קרדיו-וסקולארית ירד במרכז ובמערב אירופה, אבל עלה באזורים אחרים של העולם

החוקרים הצביעו על כך, שיש הבדלים בין מדינות שונות, בעיקר על-פי הכנסה לנפש. המספר המוחלט של מקרי מוות ממחלות קרדיו-וסקולארית ירד במרכז ובמערב אירופה, אבל עלה באזורים אחרים של העולם.

השיעור הגבוה ביותר של עלייה במספרים מוחלטים נרשם בדרום אסיה – שם בפרק הזמן המוזכר מספר מקרי המוות מ-CV כמעט שהוכפל, והגיע ל-1.7 מיליון בשנת 2013.

באמריקה הלטינית, באוסטרליה ובצפון אמריקה, מספר מקרי המוות נותר בדרך כלל ללא שינוי.

במדינות בעלות הכנסה-לנפש גבוהה, הירידה במקרי המוות מ-CV אינה קשורה לגידול באוכלוסייה או בהזדקנותה – "וקרוב לוודאי", ציינו מחברי המחקר, "שמדובר בשילוב של הירידה בשיעור המעשנים, בשיפור בתזונה, בטיפולים במחלות הקרדיו-וסקולריות ובזיהוי וטיפול ממוקד בגורמי סיכון קרדיו-מטבוליים המשמשים מטרות לפעילות מניעתית".

למחקר המלא ב-NEJM לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  מחלות לב,  אפידמיולוגיה,  עישון,  מחלות קרדיווסקולריות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו