אוטם לבבי חריף 19.12.2019

זיהוי מטופלים בסיכון גבוה או נמוך לאוטם לבבי חריף באמצעות טרופונין I

החוקרים בדקו את הרגישות, הסגוליות, הערכים המנבאים השליליים והערכים המנבאים החיוביים של בדיקת טרופונין I, טרופונין בעל רגישות גבוהה, לריבוד הסיכון של מטופלים המגיעים עם חשד לאוטם חריף בשריר הלב

מדידת ערכי הטרופונין בדם (אילוסטרציה)
מדידת ערכי הטרופונין בדם (אילוסטרציה)

נכון להיום קיים מעט מידע בנוגע לריבוד סיכונים מהיר באמצעות תבחיני hs-cTNIי(high-sensitivity cardiac troponin I) שאושרו לשימוש ע"י מנהל המזון והתרופות בארה"ב.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את היכולת של מדידה בודדת של hs-cTNI לזהות מטופלים בסיכון נמוך וגבוה לאוטם חריף בשריר הלב (MI –יmyocardial infraction).

מדובר במחקר תצפיתי, רב מרכזי, פרוספקטיבי שכלל מטופלים עם חשד ל-MI חריף שהגיעו לאחד מ-29 מרכזים רפואיים בארה"ב בעלי יכולת למדוד hs-cTNI באמצעות תבחיני ה-Atellica IM TnIH וה-ADVIA Centaur TNIHי(Siemens Healthineers). על מנת לזהות מטופלים בסיכון נמוך, החוקרים בדקו את הרגישויות והערכים המנבאים השליליים (NPVs –יNegative predictive values) עבור MI חריף ו-MI או תמותה תוך 30 ימים על פי ערכי הבסיס של ריכוזי ה-hs-cTNI. על מנת לזהות מטופלים בסיכון גבוה, החוקרים בדקו את הערכים המנבאים החיוביים (PPVs – Positive predictive values) ואת הסגוליות עבור MI חריף.

מתוך 2,212 מטופלים, 12% עברו MI חריף. גבול הזיהוי או הכימות הניבו רגישויות (טווח של 98.6-99.6%) ו-NPVs (טווח של 99.5-99.8%) מעולים עבור MI חריף או תמותה תוך 30 ימים בשני סוגי התבחינים. כמו כן, חתך אופטימלי של < 5 ננוגרם/ליטר הצליח לזהות כמעט מחצית מהמטופלים שהיו בסיכון נמוך ל-MI חריף או תמותה תוך 30 ימים, עם רגישות של 98.6% (רווח בר סמך 95%: 97.2-100%) ו-NPVs של 99.6% (רווח בר סמך 95%: 99.2-99.9%) בשני התבחינים. בנוגע למטופלים בסיכון גבוה, ערכי hs-cTNI ≥120 ng ננוגרם/ליטר הניבו PPVs של ≥ 70% ל-MI חריף.

החוקרים זיהו קשר המשכי בין hs-cTNI בנקודת הבסיס לבין הסיכון לאירועים חריפים, תוך שימוש בשני תבחינים מאושרים. כאשר משתמשים בסף של < 5 ננוגרם/ליטר ניתן לזהות כמעט מחצית מהמטופלים המצויים בסיכון נמוך בזמן הגעתם ועם סף של ≥ 120 ננוגרם/ליטר ניתן לזהות מטופלים בסיכון גבוה.

מקור: 

Sandoval, Y. et al. (2019) JAAC 74,3.

נושאים קשורים:  אוטם לבבי חריף,  טרופונין,  ריבוד סיכון,  טרופונין עם רגישות גבוהה,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו