צנתור כלילי ופסוריאזיס 23.08.2020

פסוריאזיס כגורם בלתי תלוי לניבוי תגובה אלרגית במהלך צנתור כלילי

במחקר זה נמצא שפסוריאזיס הוא גורם סיכון בלתי תלוי להופעת תגובה אלרגית במהלך פרוצדורות כליליות

פסוריאזיס, מרפקים (צילום: אילוסטרציה)

האיגוד האירופאי לקרדיולוגיה קבע בקווים המנחים למניעת מחלות קרדיווסקולריות לשנת 2016 כי פסוריאזיס מהווה גורם סיכון קרדיווסקולרי אפשרי. חולים עם פסוריאזיס ומחלות עורקים כליליים נלווים שטופלו באמצעות התערבות כלילית מלעורית percutaneous coronary interventionי(PCI) מהווים תת קבוצה גדולה למדי של חולים שבדרך כלל אינה נחקרת. מטרת מחקר זה היתה לזהות את היארעות הפסוריאזיס, מאפייני קו הבסיס והתוצא במהלך הפרוצדורה תוך התמקדות מיוחדת בסיבוכים פרוצדורליים בקרב חולים העוברים PCI.

במחקר זה נכללו כל החולים שעברו אנגיוגרפיה כלילית או אנגיוגרפיה כלילית עם PCI מיידי בשנים 2014-2015 בפולין. המטופלים הוקצו לשתי קבוצות על סמך אבחנה קודמת: עם פסוריאזיס וללא פסוריאזיס. התוצא הקליני הוגדר ככל סיבת מוות במהלך הפרוצדורה.

במחקר נכללו 405,078 חולים, כאשר 1,507 (0.4%) מהם אובחנו עם פסוריאזיס (ברמה בינונית או קשה). פסוריאזיס היה גורם בלתי תלוי לניבוי ההתרחשות של תגובה אלרגית (יחס הסיכויים 6.02; 95% רווח בר-סמך 1.44-25.22, p=0.014).

לאחר התאמת ציון זיקה, הפסוריאזיס נותר גורם משמעותי לניבוי תגובה אלרגית (יחס הסיכויים 5; 95% רווח בר-סמך 1.2-20.7, p=0.0245). לא נמצאו הבדלים בשיעור מקרי המוות במהלך הפרוצדורה אצל חולים עם פסוריאזיס או בלי (מוות: 0.95% לעומת 0.62%, p> 0.05).

החוקרים מסכמים שפסוריאזיס קשה או בינוני הוא גורם סיכון בלתי תלוי להופעת תגובה אלרגית במהלך פרוצדורות כליליות. לא היו הבדלים בשיעורי התמותה והסיבוכים בקרב חולים עם פסוריאזיס לעומת אלה ללא.

מקור:

Siudak Z. et al. (2020), Cardiology Journal

נושאים קשורים:  מחקרים,  אוטם,  כלילית,  פסוריאזיס,  סיכון קרדיווסקולרי
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו