מחלות צרברווסקולריות 26.11.2020

שיעורים גבוהים של CVD בילדים עם HIV למרות טיפול אנטי ויראלי

במחקר בזמביה נבדקו שיעורי היארעות מחלות צרברווסקולריות והפרעות נוירוקוגניטיביות בילדים שנדבקו בנגיף הכשל החיסוני האנושי ברחם

אילוסטרציה דיגיטלית של וירוס HIV
אילוסטרציה דיגיטלית של וירוס HIV

בעבר תוארו שיעורים גבוהים של מחלות צרברווסקולריות (CVD) בילדים הסובלים מנגיף הכשל החיסוני האנושי (HIV). עם זאת, מעט ידוע על CVD בעידן הנוכחי של טיפולים אנטי ויראליים וכן מעט ידוע על התרומה של CVD להפרעות נוירוקוגניטיביות אחרות הקשורות ל-HIV.

במחקר זה הושלם תת מחקר נוירו-הדמייתי של הפרעות נוירוקוגניטיביות הקשורות ל-HIV בזמביה. המחקר היה מסוג עוקבה פרוספקטיבי של סיבוכים נוירוקוגניטיביים ב-HIV פדיאטרי.

במחקר נסרקו באמצעות הדמיות מגנטיות רזוננטיות 34 ילדים חולי HIV+ המטופלים בטיפול אנטי ויראלי וכן עבור 17 ילדים אשר נחשפו ל-HIV אבל אינם נגועים במחלה (בגילאים שמונה עד 17 שנים). כמו כן נאספו עבורם נתונים דמוגרפיים, היסטוריה רפואית, בדיקה נוירולוגית ותוצאות בדיקה נוירופסיכולוגית. שני נוירודיולוגים, שאינם מודעים לסטטוס ה-HIV של הילדים והרקע הקליני שלהם, פיענחו את סריקות ה-MRI.

החוקרים זיהו CVD בשבעה מתוך 34 ילדים חולי HIV+ (חולים ב-HIV+CVD) וילדים שנחשפו ל-HIV ואינם נגועים במחלה (21% לעומת 0% p=0.05). בשלושה מטופלים תוארו שינויים בחומר הלבן במוח אשר יכולים להעיד על מחלת כלי דם קטנים, בארבעה מטופלים נמצאו אוטמים ובשניים נמצאה ראיה להיצרות בעורק האינטראקרניאלי.

גיל התחלת הטיפול האנטי ויראלי והחשיפה למעכבי פרוטאזות או efavirenz לא היה שונה בצורה משמעותית בן הילדים עם וללא CVD. ילדי ה- HIV+CVD קיבלו ניקוד גרוע בהרבה בסיכום הקוגניציה מאשר בקבוצת HIV  (ניקוד NPZ8 0.57 לעומת 0.33 p=0.04).

לסיכום, מחקר זה מדגים שיעורים גבוהים של CVD בילדים עם HIV למרות הטיפול האנטי ויראלי וכן מציגים ביצועים קוגניטיביים גרועים יותר בילדים עם CVD. יש צורך בעוד מחקרים אורכיים על מנת לקבוע את המנגנון והיארעות CVD חדש בילדים עם HIV.

מקור: 

Colleen L. Schneider, PhD et al. (2020). PEDIATRIC NEUROLOGY. https://doi.org/10.1016/j.pediatrneurol.2020.08.003

נושאים קשורים:  מחלות צרברווסקולריות,  CVD,  HIV,  זמביה,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו